Sıla Yolu’nda Hasret Bitiyor: “Memleketin Kıymeti Bambaşka”

Sıla Yolu’nda Hasret Bitiyor: “Memleketin Kıymeti Bambaşka”

Avrupa’nın dört bir yanından yola çıkan gurbetçiler, yıllık izinlerini geçirmek için anavatana akın etmeye devam ediyor. Edirne’deki sınır kapılarında oluşan yoğunluğun ardında, yıllardır dinmeyen aynı duygu var: özlem ve hasret.

Sınır Kapılarında Yoğunluk Sürüyor

Yaz döneminin gelmesiyle birlikte, Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde yaşayan gurbetçilerin Türkiye’ye gelişleri hız kesmeden devam ediyor. Karayolunu tercih eden vatandaşlar, Edirne’deki Kapıkule, Hamzabeyli, İpsala ve Pazarkule sınır kapılarından yurda giriş yapıyor.

Uzun ve yorucu yolculuğun ardından sınırı geçen ailelerin yüzündeki tek ifade ise mutluluk. Kimi için bu yolculuk birkaç yıllık, kimi için yarım asırlık bir hasretin sonu anlamına geliyor.

Viyana’dan Kırşehir’e: “Değerini şimdi daha iyi anlıyoruz”

34 yıldır Avusturya’nın başkenti Viyana’da yaşayan Suat Lafçı, eşi Zeynep Lafçı ile birlikte memleketi Kırşehir’e gitmek üzere yola çıkmış. Lafçı, yıllardır süren gurbet hayatında memleket özleminin hiç dinmediğini anlatıyor.

Gurbetin en zor yanının sevdiklerinden uzak kalmak olduğunu söyleyen Lafçı, düğünlere ve cenazelere her zaman yetişemediklerini, bu yüzden içlerinde sürekli bir özlem taşıdıklarını dile getirdi. Yıllar geçtikçe memleketin ve toprağın değerini çok daha iyi anladığını vurgulayan Lafçı, Edirne’de bir gün dinlenmeyi, Selimiye Camisi’ni ziyaret edip şehrin meşhur tava ciğerini tatmayı planladıklarını söyledi.

Eşi Zeynep Lafçı ise Kırşehir’i çok özlediğini, Türkiye’ye her gelişlerinde kendilerini huzurlu ve güvende hissettiklerini ifade etti.

Almanya’dan 55 yıllık hasret: “Bayrağı görünce duygulandık”

55 yıldır Almanya’da yaşayan Süleyman Kösem de yurda kavuşmanın mutluluğunu yaşayanlardan. Sınır kapısında Türk bayrağını gördükleri anda duygulandıklarını anlatan Kösem, emekli olduktan sonra Türkiye’ye çok daha sık gelmeye başladıklarını söyledi. Bir gurbetçinin en çok vatanını özlediğini belirten Kösem’in sözleri, sınırdaki birçok ailenin ortak duygusunu özetliyor.

Eşi Asiye Kösem de Türkiye’yi ve yakınlarını büyük bir özlemle beklediklerini, tatil boyunca aile ve dost ziyaretleri yapacaklarını kaydetti.

Yol bitiyor, hasret diniyor

Her yaz tekrarlanan bu manzara, Sıla Yolu’nun yalnızca kilometrelerden ibaret olmadığını bir kez daha hatırlatıyor. Kapıkule’de gözyaşları kimi zaman sevinçten, kimi zaman ayrılığın burukluğundan akıyor. Ama sınırı geçip “hoş geldin” yazısını görenlerin hissettiği o duygu hep aynı: Sıla, ne kadar uzak olursa olsun, kalpten hiç çıkmıyor.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA).

Related Articles

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Latest Articles